Materiālu skaits kategorijā: 64 Parādīti materiāli: 61-64 |
Lappuses: « 1 2 ... 5 6 7 |
Šķirot pēc:
Datums ·
Nosaukums ·
Reitings ·
Komentāri ·
Skatījumi
|
Sabiedriskais transports pēdējo gadu laikā aizvien tālāk
„aizbrauc” no rīdziniekiem. Rīgas domes pārstāvji gan stāsta par
sabiedriskā transporta attīstību...
Vienkāršs faktu uzskaitījums liecina,
ka 21. gadsimta sākumā Rīgas sabiedriskais transports pasažieriem kļūst
aizvien nedraudzīgāks.
Tomēr fakti liecina gluži pretējo. Ir likvidēti vairāki maršruti,
atcelti nakts reisi, diskriminē pasažierus ar suņiem un bagāžu. Tie ir
tikai daži „uzlabojumi”, ar kuriem šajā gadsimtā bija un ir
jāsamierinās rīdziniekiem. Kasjauns.lv, neanalizējot biļešu cenu politiku un
transportlīdzekļu tehnisko stāvokli, ir spiests atzīt, ka sabiedriskais
transports aizvien tālāk „aizbrauc” no potenciālā pasažiera. Uz šī fona
pilsētas tēvu runas par prioritātes piešķiršanu sabiedriskajam
transportam izklausās diezgan neadekvāti. Jāteic, ka sabiedriskā
transporta „uzlabojumi” ir veikti ne tikai pašreizējos krīzes
apstākļos, bet arī „treknajos gados”, kad it kā nevarēja aizbildināties
ar smago finansiālo situāciju.
Nakts reisi
Pirms Tramvaju
un trolejbusu pārvaldi (TTP) pievienoja autobusu parkiem – „Rīgas
satiksmei”, TTP nodrošināja nakts tramvaju un trolejbusu reisus.
Apmēram reizi stundā visnoslogotākajos maršrutos brauca dežūrtramvaji
un dežūrtrolejbusi. Vēlākie „Rīgas satiksmes” apgalvojumi, ka nakts reisi nav
paredzēti vienkāršajiem rīdziniekiem, bet tikai transportu
apkalpojušajam personālam, neiztur kritiku. Ka nakts transports bija
paredzēts arī vienkāršajiem rīdziniekiem liecina kaut vai tas, ka nakts
tramvaju un trolejbusu saraksts bija izlikts gan pieturvietās, gan
publicēts internetā. Pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu pirmajā pusē bija arī nakts autobusu reisi, par kuriem daudzi jau ir aizmirsuši.
Pirms vairākiem gadiem „Rīgas satiksme” likvidēja iespēju rīdziniekiem mājās ar sabiedrisko transportu nokļūt arī nakts melnumā.
Taksobusi
Gadsimta
sākumā galvaspilsētā likvidēja taksobusu maršrutus, kuri pārklāja visu
pilsētu. Taksobusu satiksmi nodrošināja autobusu firmas, kuras nebija
saistītas ar pašvaldības pārvadātājiem. Rīgas domes amatpersonas pirms gadiem desmit sāka žēloties, ka
taksobusu ieviešana bijusi kļūda, ka tie dezorganizē satiksmi un
tamlīdzīgi. Galvenais sašutuma iemesls gan bija visai prozaisks –
taksobusi atņēma peļņu Rīgas pašvaldības autobusu parkam, un tādēļ tos
ar vienu spalvas vēzienu arī likvidēja. Likvidējot taksobusus, rīdziniekime tika atņemtas iespējas
izvēlēties alternatīvu pašvaldības sabiedriskajam transportam. Līdz ar
to arī zuda iespējas atklāt tādus autobusus maršrutus, kurus neatbalsta
„Rīgas satiksme”.
Autobusi
„Rīgas satiksmes”
autobusu maršrutu tīkls pēdējos gados gan nav īpaši pasliktinājies.
Iespējams, varbūt pat gluži otrādi, jo ir atklāti vairāki „garie
maršruti”, kā, piemēram, 3. vai 21. maršruts. Tomēr gadu laikā pilsētas sabiedriskā autobusa reisi ir atcelti
uz vairākiem pilsētas rajoniem. Piemēram, vairs nekursē 30. autobusa
maršruts uz Ķīpsalu. Tas nozīmē, ka Ķīpsalas iedzīvotājiem nav vairs
iespēju izmantot pašvaldības sabiedrisko transportu un tajās piešķirtās
atlaides un priekšrocības. Ķīpsaliešiem ir jāpamierinās tikai ar
privāto pārvadātāju nodrošinātājiem maršruta taksometriem.
Bagāžas un suņu pārvadāšana
Teorētiski
pasažieriem ir jāpērk biļete par bagāžas un mājdzīvnieku, piemēram,
suņa pārvadāšanu. Tomēr tagad to var nopirkt tikai pie
transportlīdzekļa vadītāja. Tas nozīmē, ka tramvaju otrajos vagonos vairs nedrīkst braukt
ar bagāžu vai suni. Līdz ar to var uzskatīt, ka „Rīgas satiksme”
diskriminē pasažierus, vienai daļai no tiem atļaujot pārvietoties tikai
kādā noteiktā vagonā. Jāņem vērā arī tas, ka pārsvarā pieturvietās transportlīdzekļu
vadītāji pirmās vagona durvis neatver. Tādējādi pasažierim ar
čemodāniem vai suni bieži vien ir jāspraucas pa pārpildītu salonu līdz
vadītājam un jānopērk bagāžas biļete. Teorētiski tas it kā būtu
iespējams, bet praktiski pārsvarā ir neiespējami.
Trolejbusi
Dažu gadu laikā
„Rīgas satiksme” ir pamanījusies slēgt vairākus trolejbusu maršrutus –
2., 10. un 12. Lai arī tie ir aizstāti ar autobusiem, jauno autobusu
maršruti ne vienmēr sakrīt ar iepriekšējiem trolejbusu maršrutiem.
Tramvaji
Gadsimta sākumā
„Rīgas satiksme” algoja kādu visnotaļ ne lētu ārvalsts konsultāciju
firmu, kurai bija jāizstrādā priekšlikumi tramvaju maršrutu tīklam.
Matemātiski analizējot pasažieru plūsmu, ārvalstu konsultanti „Rīgas
satiksmei” ieteica atklāt „garos tramvaju” maršrutus, kas savienotu
divus galējos pilsētas rajonus. Tādi arī tika radīti. Piemēram, 1.
tramvaja maršruts savienoja Imantu un Juglu, bet 8. – Zasulauku un
Mežaparku. Pagājušā gada rudenī šie maršruti tika likvidēti. „Rīgas
satiksme” nepārliecinoši to argumentēja ar faktu, ka šos maršrutus
izmanto gaužām maz cilvēku. Pēc loģikas, tad arī nāktos likvidēt 2.,
4., 6. un 11. tramvaju maršrutus, kuri dublējās ar 1. un 8. maršrutu,
jo iznāk, ka arī šajos maršrutos brauc pārāk maz ļaužu. Jāteic, ka „Rīgas satiksme” arī klaji meloja rīdziniekiem.
Pagājušā gada vasaras sākumā pilsētniekiem klāstīja, ka 1. un 8.
maršrutu likvidē tikai uz dažiem mēnešiem, kamēr notiks sliežu ceļa
remontdarbi 11. Novembra krastmalā. Rudenī, kad remontdarbi beidzās,
„garie maršruti” vienkārši pazuda.
Biļešu sistēmas nejēdzības
Ieviešot
e-talonu, pasažieriem tika piedāvāti vairāki nekā 80 biļešu veidi.
Vienkāršam rīdziniekam, kurš nebija izgājis biznesa grāmatvedības
kursus, to apgūšana ir kā īsta ķīniešu ābece. To apliecināja arī valsts
kontroliere Inguna Sudraba. Eksperimenti ar e-talonu joprojām turpinās. Tikko ir paziņots,
ka tiks likvidētas mēnešbiļetes un to vietā piedāvātas mēneša kartes
noteiktam braucienu skaitam. Līdz ar to arī pazūd mēnešbiļetes būtība,
kas ir paredzēta braucieniem 30 dienas noteiktā maršrutā vai transporta
veidā,. „Rīgas satiksme” apgalvo, ka jaunās mēneškartes ir izstrādātas,
ņemot vērā, ka mēnešbiļetes lietotājs vidēji dienā veic trīs
braucienus. Te jāšaubās par „Rīgas satiksmes” grāmatvežu matemātiskajām
spējām, jo mēneša karte mēnesim tikšot piedāvāta 85 braucieniem, bet
mēnesī taču ir 30 dienas.
Elektrovilcieni
Varam
apelēt pie ekonomiskiem aprēķiniem un lietderības, bet tas, ka ir
smazināts elektrovilcienu skaits un likvidētas biļešu kases vairākās
stacijās, piemēram, Dārziņos, pasažieru ērtībām gan nenāk par labu.
Maršrutu taksometri
„Maršrutnieki”
nav atkarīgi no valsts vai pašvaldības piešķirtās dotācijas, jo to
satiksmi nodrošina privātie pārvadātāji. Jau gadiem pasažieru
neapmierinātību izpelnās šo pārvadātāju nekaunība – biļešu
neizsniegšana un pārpildītie saloni. Tai pašā laikā pašvaldība pēdējos gados arī ir pienesusi savu
„artavu”, liedzot „maršrutniekiem” apstāties ārpus sabiedriskā
transporta pieturvietām.ss |
|
Ceļu policija izspriedusi, kurās vietās novietojami fotoradari un
visnadzīgāk ķerami ātrumpārkāpēji. Visnaskāk policisti ātruma
pārkāpējus tvarstīs pie „melnajiem punktiem” – vietām, kur visbiežāk
notiek avārijas.
„Melnie punkti” Latvijā.
„Latvijas valsts ceļi” ik gadu izveido tā saucamo „melno punktu”
karti, kurā atzīmē tās vietas, kur visbiežāk notiek ceļu satiksmes
negadījumi ar cietušajiem. Pašreizējā kartē ir atzīmēti 149 „melnie
punkti”.
46 „melnie punkti” ir Rīgā vai tās apkārtnē. Galvaspilsētā no
satiksmes drošības viedokļa ir praktiski visi lielākie tilti – Deglava,
Zemitānu, Vantu, Salu un Dienvidu tilts. Autovadītāji uz tiltiem uzņem
ātrumu un bieži vien nespēj nobremzēt. Avārijas ar smagām sekām Rīgā
parasti notiek taisnos ceļa posmos, kas ir saistīts ar ātruma
pārsniegšanu. Par „nāves zonām” galvaspilsētā var uzskatīt Brīvības
gatvi pie Berģiem, Jaunciema un Jūrmalas gatvi, Biķernieku un
Lielvārdes ielas, kā arī Maskavas ielas galu pie pilsētas robežas.
„Melnie punkti” Rīgā.
Ārpus Rīgas visbīstamākās vietas ir uz šosejām
pie lielāko pilsētu robežām. Ceļu policija nolēmusi šajās vietās
uzstādīt stacionāros fotoradarus, lai šoferus piespiestu ievērot
braukšanas ātrumu. Tomēr tas nenozīmē, ka policisti ātruma
pārsniedzējos ķerstīs tikai šajās vietās. Ceļu policijas patruļas ir
mobilas un tas var parādīties pat visnegaidītākajās vietās.
Pēdējo gadu laikā uz Latvijas ceļiem bojāgājušo skaits ir
samazinājies. Ja 2001. gadā satiksmes negadījumos dzīvību zaudēja 558
cilvēki, tad pērn – tikai 248. Savukārt cietušo skaits gada laikā uz
Latvijas ceļiem samazinājies par 57%.
„Melnie punkti” Pierīgā.
|
|
Otrdienas nakts vidus sāks snigt un putināt. Otrdien būs apmācies
laiks, gaidāmi ilgstoši nokrišņi - sniegs, slapjš sniegs un putenis,
vakarpusē iespējams arī lietus.
Otrdien būs apmācies laiks, gaidāmi ilgstoši nokrišņi - sniegs, slapjš sniegs un putenis.
Pūtīs DA, D vējš 4-6m/s, brāzmās līdz 11m/s. Minimālā gaisa
temperatūra nakts sākumā -5..-6 grādi, bet nakts otrajā pusē kļūs par
dažiem grādiem siltāks. Otrdien būs apmācies laiks, gaidāmi ilgstoši nokrišņi - sniegs,
slapjš sniegs un putenis, vakarpusē iespējams arī lietus. Pūtīs D, DR
vējš 5-7m/s, brāzmās līdz 10-12m/s. Maksimālā gaisa temperatūra +1..+2
grādi. Trešdienas naktī debesis skaidrosies. nakts sākumā vēl neliels
slapjš sniegs un lietus. DR vēju nomainīs R, ZR vējš 3-5m/s. Minimālā
gaisa temperatūra -6..-7 grādi. Trešdien mākoņains laiks, brīžiem skaidrosies. iespējams
neliels sniegs. Pūtīs lēns R, ZR vējš. Maksimālā gaisa temperatūra
-3..-4 grādi. Ceturtdienas naktī debesis skaidrosies. Bez nokrišņiem, gaidāma
migla. Pūtīs lēns mainīga virziena vējš. Minimālā gaisa temperatūra
-8..-9 grādi, piepilsētā līdz -13 grādiem. Ceturtdien uzspīdēs saule, bez nokrišņiem. Pūtīs DA vējš 3-5m/s. Maksimālā gaisa temperatūra -2..-3 grādi.
Rīgā sniega sega bijusi biezākā pēdējo 100 gadu laikā
Šā gada februāra otrajā dekādē bagātīgā snigšana Rīgā izveidoja
vidēji 55 centimetrus biezu sniega segu, kas ir biezākā sniega sega
pēdējos 100 gados, liecina Latvijas Vides ģeoloģijas un meteoroloģijas
centra apkopotā informācija.
Nedaudz biezāka sniega sega - vidēji 57
centimetri - februāra otrajā dekādē Rīgu pēdējo reizi klāja 1909.gadā.
Šā gada februāra otrās dekādes vidējais sniega segas biezums Rīgā
gandrīz piecas reizes pārsniedza normu.
Februāra otrajā dekādē visplānākā sniega sega - vidēji 20 centimetri - klāja Rucavu.
Kopumā
Latvijā sniega segas biezums februāra otrajā dekādē bija 36 centimetri,
kas trīs reizes pārsniedz normu. Pēdējo reizi tik bagātīga sniega sega
februāra otrajā dekādē Latviju klāja pirms 31 gada, kad 1979.gadā
vidējais sniega segas biezums bija 39 centimetri.
Aizvadītajā dekādes vidējā gaisa temperatūra kopumā
Latvijā bija divus grādus zem normas. Arī atsevišķās dienās laiks
lielākoties bija auksts. Ar diennakts vidējo gaisa temperatūru piecus
grādus zem normas dekādes visaukstākā diennakts bija 16.februāris,
Ainažos šajā diennaktī tika reģistrēta dekādē viszemākā gaisa
temperatūra - mīnus 22,5 grādi pēc Celsija skalas.
Savukārt tikai viena dekādes diena - 19.februāris - bija
siltāka par normu. Tajā, kā arī 20.februārī pēc ilgstoša nepārtraukta
sala perioda atkusnis dienas laikā iestājās ne tikai Baltijas jūras
piekrastē, bet arī vietām iekšzemes rajonos.
Nokrišņu aizvadītajā dekādē kopumā Latvijā bija divas
reizes vairāk par normu ar teritoriālajām svārstībām no līdzvērtīga
normai nokrišņu daudzuma Alūksnē līdz vairāk nekā trim dekādes normām
Mērsragā un Dobelē. Lielāki vai mazāki nokrišņi dekādes gaitā bija
katru dienu, visvairāk - 12.februārī, 19. un 20.februārī. 12.februārī
Dobelē un Kalnciemā un 19.februārī Mērsragā diennakts nokrišņu daudzums
pārsniedza visas dekādes normu.
Vējš dekādes gaitā pārsvarā bija rāms, brāzmās no 15
līdz 17 metriem sekundē pakāpjoties tikai Rīgas jūras līča austrumu
piekrastē 20.februārī.
|
|
Pagājušajā nedēļā Rīgas pils ceturtajā stāvā daļēji iebrukuši
griesti. Valsts prezidenta kanceleja apsver iespēju, ka daļa darbinieku
varētu pārvākties uz citām telpām.
Rīgas pils 4.stāvā daļēji iebrukuši griesti.
Rīgas pils ceturtajā stāvā izvietots arhīvs, kā arī tajā strādā
atsevišķi darbinieki, tostarp Valsts prezidenta padomnieki. Pagājušās
nedēļas negadījumā neviens no darbiniekiem nav cietis.
Kancelejas vadītājs Edgars Rinkēvičs intervijā aģentūrai LETA
sacīja, ka jau tuvākajā laikā tiks pieņemts lēmums, ko darīt tālāk, jo
Rīgas pils atrodas bēdīgā stāvoklī un arī citās telpās mēdzot ik pa
laikam nogāzties apmetums.
"Mēs arī nevaram palikt tādā situācijā, kurā cilvēki sēž un viņiem
apkārt, es atvainojos, apmetuma gabali un griesti gāžas. Tas ir
jautājums arī par darba drošību un efektivitāti," teica kancelejas
vadītājs.
Viņš norādīja, ka gadījumā, ja kancelejas darbinieki pārvāktos
strādāt uz kādām citām telpām, tad tās būtu valsts īpašums un, līdzīgi
kā Rīgas pils gadījumā, nomas maksa tiktu maksāta VAS "Valsts
nekustamie īpašumi". Izmaksas veidošot vienīgi pārvākšanās izdevumi,
kas arī, pēc Rinkēviča vārdiem, nav mērāmi "simtos tūkstošos latu".
Vienlaikus Rīgas pils telpas būtu iespējams atsevišķos gadījumos
izmantot reprezentācijas vajadzībām, pieļāva kancelejas vadītājs.
Kā ziņots, nepieciešamība veikt remontdarbus Rīgas pilī
izskanējusi jau vairākkārt. Problēmu bija akcentējis ne vien
pašreizējais prezidents Valdis Zatlers, bet arī eksprezidente Vaira
Vīķe-Freiberga.
Vienlaikus iepriekš iecerētais Rīgas pils remonts un kancelejas
darbinieku pārcelšanās uz citām telpām pērn valstī valdošās finanšu
krīzes dēļ tika atlikta uz nenoteiktu laiku. |
|