ASV autobūves koncerns "General Motors" (GM) trešdien paziņoja,
ka likvidēs "Hummer" zīmolu, jo darījums par tā pārdošanu Ķīnas kravas
transportlīdzekļu ražotājam STHIM beidzies bez panākumiem.
General Motors nolēmis likvidēt „Hummer” automašīnu zīmolu
"Mēs esam vīlušies, ka neizdevās noslēgt darījumu ar STHIM. GM
tagad cieši sadarbosies ar "Hummer" darbiniekiem, tirgotājiem un
piegādātājiem, lai zīmolu pakāpeniski un atbildīgi likvidētu," norādīja
GM pārstāvis Džons Smits.
GM arī pavēstīja, ka turpinās nodrošināt "Hummer" garantijas, kā
arī sniegt pakalpojumus un piegādāt rezerves daļas pašreizējiem šī
zīmola automašīnu īpašniekiem visā pasaulē.
Plāns pārdot "Hummer" Ķīnas kompānijai STHIM sākotnēji tika
paziņots pērn jūnijā, kad Detroitas autoražotājs ar ASV un Kanādas
valdības palīdzību īstenoja apjomīgu bankrota procedūru.
Lai arī GM nekomentēja darījuma izjukšanas iemeslus, STHIM
ceturtdien pavēstīja, ka kompānija atcēlusi savu izteikto piedāvājumu,
jo nav spējusi noteiktajā termiņā iegūt Ķīnas regulatoru
apstiprinājumu.
STHIM pauda vilšanos, ka nav spējusi izmantot šo lielisko iespēju
palīdzēt pārveidot degvielu daudz patērējošās "Hummer" automašīnas
videi draudzīgos transportlīdzekļos.
"Pēc sarunām ar GM abas puses vienojušās pārtraukt sarunas par šo
darījumu un izbeigt sākotnēji panākto vienošanos," teikts Ķīnas
kompānijas paziņojumā.
Pērn oktobrī GM un STHIM vēstīja, ka jau noformējuši darījumu,
kura ietvaros Ķīnas autoražotājs iegūs 80% "Hummer" akciju, bet
privātais uzņēmējs Suolans Duodzji - atlikušās zīmola akcijas.
Tajā pašā laikā GM preses pārstāvis trešdien paziņoja, ka pēc "Hummer" likvidēšanas darbu zaudēs aptuveni 3000 cilvēku.
Dažiem "Hummer" bija GM slavas dienu simbols, bet citiem -
izšķērdīgas pārpilnības piemērs. Degvielu rijīgās automašīnas tika
adaptētas no militārajiem džipiem "Humvee" un tirgū laistas 1992.gadā.
GM pilnīgā kontrolē "Hummer" zīmolu pārņēma 1999.gadā un
paplašināja H1 un H2 modeļu ražošanu. Savukārt 2005.gadā pārdošanā
nonāca arī H3, kas bija vidēja izmēra modelis, taču vēl joprojām
degvielu patērēja krietni vairāk nekā vairums citu automobiļu.
Tomēr, degvielas cenām palielinoties un ekonomikas situācijai
pasliktinoties, pircēji arvien mazāk vēlējās iegādāties "Hummer", un
2009.gadā GM pārdeva vairs tikai 9000 šī zīmola automašīnu, kas ir par
67% mazāk nekā pirms gada.
Kā ziņots, GM ASV likvidējis arī zīmolus "Pontiac" un "Saturn",
saglabājot četras galvenās automašīnu markas - "Chevrolet", "Cadillac",
"Buick" un GMC.
|